Počitniška družinska igra: Slušni spomin

Zapisala: Mojca Klug, profesorica 

 

Datum objave: 30.10.2018

 

Počitnice so tudi čas za več gibanja v naravi in za igro. Zato bomo danes naredili igrico za jesenske dni, ko bo vreme včasih malce bolj neprijazno in bomo kakšen prosti dan raje preživeli doma na suhem in toplem, kot pa tekali med dežnimi kapljami. Seveda pa vas kljub temu spodbujam k gibanju na prostem. Da pa boste za sprehode v naravo bolj motivirani, vam sporočam, da boste spotoma lahko zbirali še material za nadgradnjo oz. dopolnitev igrice, ki vam jo bom predstavila v nadaljevanju.

 

Običajno igro Spomin ali Memory zagotovo že poznate. Danes bomo to igro, ki temelji na vidnem zaznavanju, zamenjali z različico, ki bo temeljila predvsem na poslušanju. Z njeno pomočjo bodo igralci razvijali in krepili slušno pozornost. O slušni pozornosti pa smo že govorili. Članek lahko najdete na povezavi https://www.kopija-nova.si/koristni-nasveti/ajdine-koristne-informacije/slusna-pozornost, če bi ga želeli še enkrat prebrati ali če ste ga morda spregledali.

 

Kaj potrebujemo?

Potrebujemo sodo število enakih posodic ali škatlic s pokrovom. Ker ne poznam vaših nakupovalnih navad, vam bom nanizala nekaj različnih predlogov. To pa ne pomeni, da morate zaradi tega v trgovino in kupiti napitek ali sladkarijo. Raje se ozrite naokoli in uporabite tisto, kar že imate doma

 

Uporabite lahko: enake škatlice oz. lončke od zdravil oz. prehranskih dodatkov, stekleničke od probiotičnih napitkov, plastične posodice iz čokoladnih jajčk ali pa iz kartona (uporabite lahko npr. embalažo žitaric) izdelate preproste škatlice. Mrežo za izdelavo škatlic najdete tudi v prilogi. Natisnite jo, izrežite in obrisujte na karton. Nato iz kartona izrežite in zlepite zadostno število škatlic. Več kot jih bo, več idej boste potrebovali in bolj zahtevna bo igra. Priporočam, da začnete z manjšim številom parov, potem pa igro dopolnjujete z novimi dvojicami.

 

Potrebujemo še različne drobne predmete.

 

Najdemo jih lahko v:

  • kuhinji (ajdovo kašo, drobne testenine, riž, sladkor ali sol, kroglice za v juho, jabolčne ali grozdne peške, zdrob, proso, droben fižol …),
  • otroški sobi (hama perlice, žebljičke za sestavljanje slik, kroglice za izdelavo nakita …),
  • v gozdu (koščke manjših paličic, mivko, pesek, razne druge drobne plodove iz gozda ali njihove dele (npr. luske storža, žir, želodove kapice), posušene plodove npr. jerebike …);

Kako igro izdelamo?

Enake posodice oz. škatlice morajo biti takšne, da ne moremo videli, kaj je v njih. Če je potrebno, jih prebarvamo z akrilno barvo ali prelepimo z neprosojnim papirjem. Po dve posodici oz. škatlici napolnimo z enakim materialom, pri čemer pazimo, da je količina materiala čim bolj enaka. Lahko si pomagamo s štetjem elementov ali tehtanjem. Sodeluje naj tudi otrok, saj bo ob tem utrjeval štetje ali pa postajal bolj vešč v uporabo tehtnice. Šteje lahko tudi v katerem od jezikov, ki se jih uči ali pa v obratni smeri. Posodice oz. škatlice naj  bodo dobro zaprte oz. zlepljene. Priporočam, da pri izdelavi pare posodic oz. škatlic na skritem mestu označimo z enako barvo ali znakom, da bomo lahko preverili, če je igralec res odkril enak par.

 

Kako se igramo?

Posodice oz. škatlice premešamo in razporedimo po mizi. Če so manjše jih lahko razporedimo tudi na velike papirnate pladnje za jajca ali v pekače za peko mafinov.

Igro se igramo po enakih pravilih kot običajen spomin, le da škatlici oz. posodici vsakega izbranega para potresemo in natančno prisluhnemo, če imata pri tem enak zvok. Če je zvok enak, par obdržimo, če ni, posodici  vrnemo na njuno mesto. Če smo par odkrili, lahko izberemo novo dvojico in iščemo nov par, v nasprotnem primeru pa z igro nadaljuje naslednji igralec. Zmaga tisti, ki zbere več parov.

Pomembno je, da se igro igrate v mirnem in tihem okolju, da bodo igralci lažje prisluhnili zvokom posameznih posodic oz. škatlic.

 

Tako. Prva dva meseca pouka sta za nami. Tudi počitnice bodo minile kot bi mignil, zato ne pozabimo da je pred nami še precejšen del šolskega leta. Zato preglejmo tudi,  če so otrokove potrebščine za šolo urejene, če morda ni že zmanjkalo lepila ali če se šilček ni morda izgubil. Dopolnimo manjkajoče, nato pa naj tudi šolska torbica malo počije v kakšnem kotu. Medtem pa običajne dejavnosti za šolo zamenjajmo s kakšno zanimivo in zabavno poučno igro, pogovorom, sprehodom v naravo in branjem kakšne zanimive knjige.