Strokovne vsebine

Za starše šolarjev in dijakov

Koristne in
Uporabne vsebine

V Klubu Ajda si prizadevamo zagotavljati aktualne vsebine vezano na šolarje in starše.

Na voljo s številni članki, ki so glede na tematiko ločeni v spodnje rubrike. Za dodatna vprašanja oz. predloge nam prosimo pošljite sporočilo.
Počitnice

V počitnicah o šolskih počitnicah

28. 10. 2025 • Kopija nova
Zapisala: dr. Nina Novak Ko danes starši slišimo besedno zvezo šolske počitnice, pomislimo na čas oddiha, prostih dni in načrtovanja družinskih izletov. A nekoč počitnic v današnjem pomenu sploh ni bilo. Pred uvedbo obveznega šolanja je bilo šolskih dni malo, počitnic pa še manj, saj so bili otroci tudi del delovne sile na kmetijah. Šola se je v celoti prilagajala vremenu, letini in opravilom na polju. Šolske počitnice danes razumemo kot čas oddiha od učenja, namenjen prostočasnim dejavnostim in počitku. To je čas, ki je s šolskim koledarjem vnaprej določen. Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje vsako leto objavi šolski koledar, ki določa…
Računamo

Kako podpreti otroka pri spoznavanju števil in razvijanju številskih predstav?

21. 10. 2025 • Kopija nova
Zapisala: dr. Nina Novak Otroci svet spoznavajo z izkušnjami. Šele ko nekaj otipajo, vidijo, premaknejo ali razložijo, začnejo graditi prave predstave o številih, količinah in oblikah. V prvih treh letih osnovne šole otroci razvijajo občutek za števila skozi praktične izkušnje. Pri učenju števil uporabljajo  različne konkretne materiale, slike in didaktična sredstva, ki otrokom pomagajo, da števila razumejo, ne le, da si jih zapomnijo. Za razvijanje občutka za števila lahko uporabljamo različne materiale z različnimi lastnostmi, saj mora otrok usvojiti povezavo med številom in količino, torej abstraktne odnose, ne pa povezave števila z lastnostmi predmeta oziroma s posameznim predmetom (Kavkler 2019). Kot poudarja…
Beremo

Podpora in spodbuda otroku na poti do branja z razumevanjem

14. 10. 2025 • Kopija nova
Zapisala: dr. Nina Novak Branje ni samo spretnost prepoznavanja črk, ampak je kompleksen miselni, čustveni in socialni proces, s katerim otrok odkriva svet, gradi besedišče, razmišlja, povezuje in razume sebe ter druge. Otrok postane učinkovit bralec šele, ko bere tekoče, z razumevanjem, z užitkom in samostojno. Vloga odraslega, tako starša, vzgojitelja ali učitelja, je v procesu učenja ključna. “Otroka, ki sovraži brati, ni, so samo otroci, ki niso našli prave knjige.”(Frank Serafini) Kako pomagati otroku, ki se šele uči brati? Otroci v šolo prihajajo z različnimi stopnjami pripravljenosti na učenje branja: nekateri prepoznavajo črke, drugi se šele učijo poslušati glasove v besedah, tretji pa…
Gremo v šolo

Kakšna je učiteljeva vloga v šolanju otroka?

07. 10. 2025 • Kopija nova
Zapisala: dr. Nina Novak Vsi imamo dobre in manj dobre izkušnje z učitelji. Prav tako imamo vsi predstavo o tem, kaj pomeni poučevati in kako bi to moralo izgledati. Toda tako kot se razvija družba, se razvija tudi poučevanje. Danes je zato potrebno na učitelja pogledati drugače, saj njegova ključna vloga postaja podpora otrokovemu razvoju, sodelovanje s starši in ustvarjanje varnega okolja za učenje. Tako vloga učitelja v šoli danes ni več enaka kot pred desetletji. Zaradi spoznanj o učinkovitem učenju, napredka družbe in vplivov digitalne tehnologije učitelj ni več samo tisti, ki stoji pred tablo in razlaga vsebine. Učitelj je…
Skrbimo za zdravje

Zakaj otrok vsak dan potrebuje gibanje?

30. 09. 2025 • Kopija nova
Gibanje je naraven del odraščanja. Danes otroci vedno več časa preživijo sede, v vrtcu, šoli in doma, pogosto pred zasloni. Rezultat? Premalo gibanja, kar ogroža njihov telesni in duševni razvoj. Otroci »izgubljajo« osnovna gibalna znanja Kineziolog Horgas (2023) opozarja, da otroci v starosti 3–7 let pogosto ne obvladajo več osnovnih in naravnih oblik gibanja: metanja in lovljenja žoge, hoje po ravni črti, plazenja, plezanja, preskakovanja ovir. To so tiste oblike gibanja, ki so jih otroci v preteklosti spontano osvojili skozi igro na prostem. Raziskave kažejo, da začne telesna aktivnost upadati že po sedmem letu starosti, pri dekletih še hitreje, in le 13 % mladostnic doseže priporočeno…
Pišemo

Zakaj pisanja z roko ne gre kar opustiti?

23. 09. 2025 • Kopija nova
Zapisala: dr. Nina Novak Pametni telefoni, tablice in računalniki so postali nepogrešljivi del našega vsakdana, tudi otrokovega. Zdi se, da tipkovnice in zasloni izpodrivajo svinčnik in papir. Nekateri se celo sprašujejo, ali pisanje z roko sploh še potrebujemo. Raziskave pa nas opozarjajo na nekaj zelo pomembnega: pisanje z roko je več kot le beleženje besed. Je temeljna spretnost, ki oblikuje naš razvoj, od mišljenja do čustev. Čeprav bo tipkanje vedno imelo svoje mesto, pisanja z roko ne smemo opustiti. Pisanje z roko koristi kognitivnemu razvoju Pisava je organiziran sistem znakov ali simbolov, s katerimi lahko nekaj sporočimo. Ko otrok vzame v roke svinčnik, se…
Beremo

Zakaj skupaj z otrokom v knjižnico?

15. 09. 2025 • Kopija nova
Zapisala: dr. Nina Novak Na prvi pogled bi se lahko zdelo, da imamo danes vse informacije na voljo na spletu in da knjižnice niso več potrebne. A to ne drži. Knjižnice so urejeni sistemi, ki hranijo knjige, hkrati pa pomagajo uporabnikom, da v množici vsebin najdejo točno to, kar potrebujejo. Zato imajo knjižnice ključno vlogo pri spodbujanju splošne pismenosti in informiranosti. Knjižnica je dragocen vir in prostor, kjer lahko otrok raziskuje, izbira in doživlja prijetne občutke. Knjižnica predstavlja ključen prostor za razvoj knjižne vzgoje in spodbujanje bralnih navad že od predšolskega obdobja naprej. V nadaljevanju bomo pogledali, zakaj je obisk knjižnice skupaj z…
Gremo v šolo

Kako pomagati otroku, ki stalno izgublja šolske stvari in to izkoristiti kot del učenja?

02. 09. 2025 • Kopija nova
Zapisala: dr. Nina Novak
Gremo v šolo

Kako pospremiti otroka v novo šolsko leto?

02. 09. 2025 • Kopija nova
Zapisala: dr. Nina Novak