Kompas na prehodu otroka v šolo in učenja v prvem razredu
Kompas na prehodu otroka v šolo in učenja v prvem razredu
Predstavljamo serijo strokovnih člankov Nine Novak, profesorice razrednega pouka, magistrice in doktorice pedagoških znanosti, višja svetnice, pedagoška svetovalke, predavateljice, izvajalke seminarjev, avtorice priročnikov, ki vam bodo pomagali pri prvih šolskih korakih vašega otroka.
Vsebine:
Gradivo pripravila:
dr. Nina Novak
Dr. Nina Novak (strokovna sodelavka in izvajalka svetovanj Val učenja) ima 25 let izkušenj v vzgoji in izobraževanju. Njeno strokovno pot so oblikovala različna pedagoška področja. Pedagoške izkušnje je pridobivala kot učiteljica v prvih treh razredih osnovne šole, v kombiniranem oddelku, v podaljšanem bivanju ter kot mentorica šolskim folklornim skupinam in kot koreografinja mladinske in odrasle folklorne skupine. Dragoceno znanje in vpoglede je pridobila tudi kot svetovalka na Zavodu RS za šolstvo, kjer je v sodelovanju z učitelji in drugimi strokovnjaki ter ob opazovanju pouka v številnih učilnicah poglabljala razumevanje učnega procesa.
Ves čas jo zanima, kako otrokom približati učenje na način, ki jih motivira. Svoje raziskovalno delo je posvetila vprašanjem, kot so: Kako otroku pomagati pri prehodu iz vrtca v šolo? Kako naj učitelj in starš komunicira, da bo otroka spodbudil k učenju? Kako branje vsem otrokom približati kot nekaj vrednega? Kako naj starši in šola sodelujejo, da bo otrok kar najbolje napredoval? Verjame, da imajo pri učenju ključno vlogo tudi igra, učenje na v naravi, ljudsko izročilo ter preizkušene didaktične metode, ki učencem pomagajo razumeti svet okoli sebe.
Pri svojem delu združuje znanstvena spoznanja in izkušnje iz prakse, predvsem pa jo vodi prepričanje, da je vsak otrok sposoben napredovati, če ga odrasli znamo pri tem ustrezno podpreti.
Viri in literatura
- Bregant, T. (2014). Kdaj je otrok zrel za šolanje?. V: Didakta, let. XXIV, št. 171, str. 28-31.
- Malešević, T. , Novak, N. (2021). Prehod iz vrtca v šolo. Delovno gradivo srečanj z ravnatelji. Elektronski vir.
- Marjanovič Umek, L. (2010). Pojmovanje otroka v sociokulturni teoriji Vigotskega – spremna študija. V: Govor in mišljenje. Marjanovič Umek, L., Gaber., S. (ur). str. 373-400). Ljubljana: Pedagoška fakulteta Ljubljana.
- Marjanovič Umek, L. (2016). Prehod iz vrtca v šolo – pripravljenost otrok za vstop v šolo. V: Šolsko svetovalno delo (ur. Cvetka Bizjak, Tamara Malešević), str. 4-12. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Novak, N. (2017). Šola prilagojena šestletnikom ali šestletniki prilagojeni šoli?. V: Šolsko svetovalno delo (ur. Cvetka Bizjak, Tamara Malešević), str. 35-45. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Novak, N. idr. (2018). Formativno spremljanje v podporo učenju –razredni pouk. Priročnik. Ljubljana: ZRSŠ.
- Novak, N. (2017). Šola prilagojena šestletnikom ali šestletniki prilagojeni šoli?. V: Šolsko svetovalno delo (ur. Cvetka Bizjak, Tamara Malešević), str. 35-45. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Vidmar, M. (2016). Prehod iz vrtca v šolo – pogledi in izzivi. V: Šolsko svetovalno delo (ur. Cvetka Bizjak, Tamara Malešević), str. 13-22. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.