Vaja št. 6: Pisanje po zraku

Cilj vaje
Otroci znajo prenesti tekoče pisne gibe po zraku v dejansko pisanje.

 

Pripomočki

  • Veliki listi papirja/tapete brez vzorca.
  • Debela pisala.

 

Širokopotezni pisni gibi, pri katerih uporabljamo ramena in roke, so za otroke vedno lažji kot gibi s pomočjo dlani in prstov. Gibov z uporabo majhnih sklepov se vedno naučimo pozneje. Če združimo oba pogoja, pa lahko tekoč značaj širokopoteznih gibov prenesemo v gibe manjšega obsega. Pisanje po zraku je zelo učinkovita vaja za ta namen.

Pisanje po zraku

Otroci v roki držijo voščenko ali debelo barvico in po zraku z velikimi gibi pišejo oblike, črke ali celo besede, odvisno od njihovega predznanja. Pozornost morajo posvetiti tekočemu in enakomernemu ritmu pisanja. Treba jih je spodbujati, da uporabljajo povsem sproščene gibe. Tukaj je zelo koristno, če ponazorimo gibanje s pravilnim ritmom. Vsi vključeni  sklepi naj se prosto premikajo in sodelujejo. Roka se premika z lahkoto, kot bi držala lutko na vrvici. Če otrok v roki začuti krč, jo mora sprostiti, spustiti ob telo in nalahno potresti. Šele ko gibe v zraku izvaja sproščeno in tekoče, se lahko vaja prenese v pisanje.

Prenos

Roka sedaj leži na mizi. Najbolje bo, če nanjo prej položite velik list papirja, ki bo lahko zajel gibanje – uporabite lahko tudi tapete brez vzorca. Gibi se na mizi izvajajo z enako hitrostjo in ritmom, na začetku tako, da se pisalo ne dotika papirja. Če je otrok pri tem uspešen, lahko nato postavi pisalo na papir in nadaljuje z gibi. Ustvarjene črke so sedaj rezultat gibov, ki so bili že izvedeni. Tako otroci kot učitelji bodo presenečeni, kako lahko je in kako tekoči so gibi. Naslednji korak je večanje in manjšanje gibov v mešanem zaporedju, ne da bi se tok gibanja prekinil. Ob koncu vaje naj bi bila pisava bližje ciljni velikosti, vendar pa gibi nikoli ne smejo biti manjši od običajne pisave.

 

To zaporedje korakov lahko večkrat ponovimo za različne kompleksne oblike in črke. Vaja se vedno začne s pisanjem po zraku, s čimer nadaljujemo, vse dokler tok gibanja ni zadovoljiv tudi pri majhnih črkah. Ko otroci dobijo dober občutek za tok gibanja, jim učitelj lahko naroči, naj na papir na hitro in v različnih velikostih narišejo/napišejo različne like, na primer krog, »e«, zanko, »9« itd.