02 2345 100

Moja košarica

Moja košarica

0,00 €
Skupaj:
Ajdine koristne informacije

Pri učenju je pomembna tudi prehrana

Objavljeno: 29.05.2013

Ajdini nasveti za učenje

Dobra fizična kondicija je pri učenju še kako pomembna. Ključno vlogo pri tem odigra pravilna prehrana. Katera živila je dobro uživati za energijo pri dolgotrajnem učenju in vzdrževanju visoke koncentracije ter katerim se je bolje izogniti?

 

Kaj jesti med učenjem?

Pretirane diete in stradanja zelo škodljivo vplivajo na tvoje telo, ki je še v razvoju. Pri učenju potrebuješ veliko energije, zato je zdrava prehrana še kako pomembna, prav tako pa pravilna izbira hrane povečuje mentalne sposobnosti.

 

Skupaj s starši sestavi jedilnik, ki bo zaokrožen in polnovreden, da boš imel(a) dovolj energije za celodnevne aktivnosti. Vanj vključi živila bogata s selenom, omega-3 maščobnimi kislinami, žitarice (polnozrnate) ter sadje in zelenjavo. Selen je ključnega pomena pri pravilnem delovanju ščitnice, najdeš ga v žitaricah, mesu, ribah in jajcih, posebno bogat vir selena so brazilski oreščki. Omega-3 maščobne kisline najdeš v ribah (tudi tuni), morskih sadežih, školjkah, ipd. Zdrava prehrana je uravnotežena, zato na spletu preveri takšne jedilnike in si jih prilagodi glede na življenjski slog in potrebe.

 

Malo za šalo, malo za res preveri katera živila uživati, če želiš doseči kaj od naslednjega:

  • za hitrejše razmišljanje s starši na jedilnik čim večkrat dodaj ribe, ki vsebujejo omega-3 maščobne kisline,
  • za dolgoročni spomin si privošči borovnice, najboljše so divje - ker je sezona borovnic šele julija, si lahko sedaj privoščiš zamrznjene ali v kompotu,
  • živila, ki bi naj povečevala inteligenco: brokoli, čebula, jedrca in semena, kvinoja, paradižnik, rdeča paprika, rdeča pesa, stročnice,
  • živila proti stresu: agrumi (npr. citrusi) in ostalo sadje, avokado, ohrovt, špinača, zelje.

 

Po jutru se dan pozna

Zajtrk velja za najpomembnejši obrok dneva, zato si privošči živila, ki bodo hitro "zbudila" tvoje možgane in ti dala potrebno energijo za šolske obveznosti. Pojej kos polnozrnatega kruha z namazom (npr. s tuninim ali tvojim najljubšim) ali polnovredne kosmiče in sadje. Če zjutraj ne maraš jesti preveč, posezi vsaj po sadju (ananas, banane, borovnice, citrusi, jagode, ipd.), lahko pa poprosiš starše, da ti pripravijo sveži domači sadni sok.

 

Kofein za večjo koncentracijo?

Kofein povečuje učinkovitost kratkoročnega spomina, že ena skodelica kave bi naj trenutno izostrila pozornost. Vendar je to lahko tudi varljivo. Preveč kofeina, zaužitega s kavo ali energijskimi napitki ti prej škodi kot koristi. Kofein pozornost hitro dvigne, a le trenutno. Približno pol ure do uro po zaužitju njegov učinek popusti in pozornost zelo hitro upade (nekoliko dlje učinkuje kofein, zaužit s čajem). Kljub temu pa ostane v telesu še nekaj ur - približno šest ur namreč traja, da telo izloči polovico zaužitega kofeina. Prav zato se lahko zgodi, da zaradi popoldanske skodelice kave ali energijskega napitka, zmotiš svoj urnik spanja. Spanec pa je najpomembnejši za počitek in regeneracijo ("polnjenje baterij") po učenju.

 

Prav tako se izogibaj velikim količinam sladkarij (tudi sladkorjem ter sladilom, ki so dodani pijačam in drugim izdelkom) ter pretirani uporabi soli.

 

Pij veliko tekočine

Najbolje je, da žejo gasiš kar z navadno vodo. Če ti je ljubša voda z okusom, lahko vanjo stisneš malo limone ali pomaranče in dobil(a) boš okusen osvežilen napitek. Strokovnjaki priporočajo zaužitje litra in pol do dveh litrov tekočine, že majhna dehidracija pa povzroča težave pri kratkoročnemu spominu in drugih mentalnih sposobnostih.

 

Večer pred preizkusom znanja popij kozarec (toplega) mleka, ki sprošča. Tako boš lažje zaspal(a) in se primerno odpočil(a). Zjutraj ti lahko samo še zaželimo veliko znanja pri ocenjevanju, za dodatna vprašanja, pojasnila in pripombe pa se oglasi na ajdin.nasvet@kopija-nova.si.