02 2345 100

Moja košarica

Moja košarica

0,00 €
Skupaj:
Ajdine koristne informacije

Ko te ohromi trema

Objavljeno: 27.03.2014

Ajdini nasveti za učenje

S tremo pri ustnem ocenjevanju smo se v različnih situacijah srečali že vsi. Malo treme sicer ne škodi, saj te le-ta "prisili", da se skoncentriraš na snov. Težava nastane, ko te trema miselno ohromi, kar pomeni, da ostaneš brez besed ali pa nezbrano govoriš o nepovezanih stvareh.

 

Trema posledica neznanja?

Trema pri ustnem ocenjevanju je največkrat posledica nezadostnega znanja. Stopnjuje se namreč, ko učitelj oz. profesor postavi vprašanje (vprašanja) in učenec ugotovi, da je njegovo znanje pomanjkljivo. Ni redkost, da se učenec znajde v stiski kaj vse od vprašanega ne obvlada in pozabi še tisto, kar se je naučil.

 

V kolikor je tvoja trema prav tako posledica pomanjkljivega učenja, je to zadrego mogoče hitro popraviti z organiziranim učenjem oz. reševanjem nalog (odvisno od predmeta) – več nasvetov kako si pravilno organizirati učenje najdeš v preteklih Ajdinih nasvetih za učenje.

 

S tem je povezana še ena zanimivost. Strokovnjaki so ugotovili, da je trema bolj prisotna pri učencih in dijakih, ki se učijo kampanjsko, kot pri tistih, ki se učijo sproti.

 

Ko pomanjkljivo znanje ni vzrok za tremo

Veliko redkeje se zgodi, da trema pri učencu oz. dijaku ni posledica neznanja. Nekateri se že par dni pred ocenjevanjem bojijo neuspeha. Se najdeš v tem opisu? 

 

Če se to dogaja tudi tebi, je mogoče, da imaš nizko samopodobo. Največkrat gre za pomanjkanje zaupanja v svoje znanje, sposobnosti in kroničen strah pred neuspehom. V tem primeru se najprej pogovori s starši in jim zaupaj svojo stisko, skupaj boste veliko lažje poiskali rešitev, ki ti bo ustrezala. Lahko pomaga tudi pogovor z učiteljem (to lahko storiš sam(a) ali skupaj s starši), ki bo tako lažje razumel tvojo stisko in »blokade« ob ustnem preverjanju znanja ne bo povezoval z neznanjem. Nekaterim namreč pomaga že, če ob ustnem ocenjevanju ne stojijo pred celotnim razredom, ampak sedijo v klopi in odgovarjajo na vprašanja.

 

Nekaj trikov za omilitev treme:

  • kontrolirano dihanje: sprosti se in globoki vdihni, počakaj nekaj sekund in izdihni; vajo ponavljaj dokler se ne umiriš,
  • napenjanje in sproščanje mišic, da se telo umiri: to vajo lahko združiš s kontroliranim dihanjem-pri vdihu napneš mišice, ob izdihu jih sprostiš,
  • odženi slabe misli: ponavljaj si (lahko zapreš oči in si ponavljaš v mislih) "Učil(a) sem se in snov obvladam, nimam razloga za skrbi" ali kaj podobnega motivacijskega,
  • spij kozarec vode,
  • bodi aktiven(a): pred šolsko uro, ko si na vrsti za ustno ocenjevanje si boš težko privoščil(a) pomirjujoč sprehod v naravi, lahko pa se sprehodiš po učilnici, šolskem hodniku itd.

 

Za dodatna vprašanja in pojasnila smo dosegljivi na ajdin.nasvet@kopija-nova.si.